對諾拉瓊斯最有印象的是第一張專輯Come Away With Me

其實第一次認真聽爵士樂也是聽那張

那首Don't Know Why真是好聽到會起雞皮疙瘩

而這首Carry On是在Spotify的Soft Pop Hits聽到的

她那慵懶又有點小憂鬱的柔美歌聲再度正中我的心...
 

 

And after all's been said and done
一切終究已成定局
Who said it best, were you the one?
誰說這樣最好,你是那唯一嗎?
Let's just forget, leave it behind
讓我們把它忘了,丟在後頭
And carry on
然後繼續向前走吧


If you should find the time to speak
萬一你找到了說話的時機
Then speak to me, I'd never keep
就跟我聊聊吧,我永遠不會
You from your final destiny
妨礙你最終的抉擇(*註一)
So carry on
所以繼續向前走吧
Into the quiet and I am bound
走進一片靜謐中,而我確定
What you have lost, I've never found
你所失去的,我從不曾找到
I lost my nerve, yet peace surrounds
我失去了勇氣,但得到平靜環繞
So carry on
所以繼續向前走吧


Into the quiet and I am bound
走進一片靜謐中,而我確定
What you have lost, I've never found
你所失去的,我從不曾找到
I lost my nerve, yet peace surrounds
我失去了勇氣,但得到平靜環繞
So carry on
所以繼續向前走吧


And now that all's been said and done
而現在一切已成定局
Who said it best, were you the one?
誰說這樣最好,你是那唯一嗎?
Let's just forget, leave it behind
讓我們把它忘了,丟在後頭
And carry on
然後繼續向前走吧
Let's just forget, leave it behind
讓我們把它忘了,丟在後頭
And carry on
繼續向前走吧


*註一:直接翻譯是"我不會阻擋你最終的命運",但總覺得跟前後文不太搭,所以稍微換了一下用詞

arrow
arrow
    全站熱搜

    酥油茶 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()