美國偶像在今年結束了,Billboard整理了歷年冠軍出版的歌曲精選
在其中聽到了這首David Cook的Light On
本來覺得還蠻聽順耳的
可是歌詞翻了之後變成有點討厭
聽起來有點自大(這好像跟不少人對他的評價有點像)
可是翻都翻了,
旋律也夠芭樂,流行搖滾總是不敗選擇...


Never really said too much
從沒有多說過些什麼
Afraid it wouldn't be enough
擔心會不會說的不夠
Just try to keep my spirits up
只能試著打起精神
When there's no point in grieving
當沒有什麼好悲傷時
Doesn't matter anyway
反正一切都沒關係了
Words could never make me stay
言語無法讓我留下
Words will never take my place
言語無法代替我
When you know I'm leaving
當我要離開的時候


Try to leave a light on when I'm gone
當我要離開時,試著為我留下一盞燈吧
Something I rely on to get home
一盞我可以靠著它回到家的
One I can feel at night
一盞我能在夜裡感覺到的
A naked light, a fire to keep me warm
在什麼都沒有的夜晚,火光讓我溫暖
Try to leave a light on when I'm gone
當我要離開時,試著為我留下一盞燈吧
Even in the daylight, shine on
即使在陽光下,讓它亮著
And when it's late at night you can look inside
不管多晚你都可以看著
You won't feel so alone
才不會寂寞


You know we've been down that road
你知道我們還有未來要走
What seems a thousand times before
而未來看來還有千百倍的遠
My back to a closing door and my eyes to the seasons
我背向門而我著眼於未來
That roll out underneath my heels
在我腳下展開的未來
And you don't know how bad it feels
你不知道這感覺有多糟
To leave the only one that I have ever believed in
離開我永遠相信著的唯一


Sometimes it feels like we've run out of luck
有時候我們好像把運氣用完了
When the signal keeps on breaking up
所有的信號不斷消失
When the wires cross in my brain
思緒亂成一片
You'll start my heart again
你會讓我的心再次跳動
When I come along
當我回到你身邊時


Try to leave a light on when I'm gone
當我要離開時,試著為我留下一盞燈吧
Even in the daylight, shine on
即使在陽光下,讓它亮著
And when it's late at night you can look inside
不管多晚你都可以看著
You won't feel so alone
才不會寂寞


 

arrow
arrow
    文章標籤
    David cook
    全站熱搜

    酥油茶 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()