說來慚愧,一直到Hey, Soul Sisters才認識這個樂團,
後來在他們California37這張專輯才認真的去聽他們的音樂,
對於一個這麼合我Tone的樂團實在是太少關注了
他們的歌詞常常讓人覺得瘋狂,
最瘋狂的歌詞應該是50 Ways To Say Goodbye吧
而且他們的歌一直給我很西部的感覺,
狂野而奔放(又有點恰到好處的俗)XD
這首也是這個調調,聽聽看囉


And though I never got her name
雖然不曾知道她的名字
Or time to find out anything
也沒時間去尋找關於她的蛛絲馬跡
I loved her just the same
我對她的愛不變
And though I rode a different road
雖然我騎在不同的路上
And sang a different song
唱著不同的歌
I'll love her till my last breaths gone
我還是會愛她,直到嚥下最後一口氣
Like a river made of silver
就像由銀做成的河
Everyone came running to the scene
大家紛紛跑過來圍觀這場景
I was shot down in cold blood
我在冷卻的血中被擊倒(*註)
By an angel in blue jeans
被一個藍色牛仔褲的天使擊倒


Late that night she got away
那個晚上她逃跑了
I chased her to the turnpike
我在高速公路上追逐她
Then lost her where the music never plays
然後在沒有音樂的地方失去了她的蹤影
And though I rolled upon the stones and fell into the water
雖然我跋山涉水
I'll love her till my judgment day
我還是會愛她,直到我的審判日來臨
Like a sunrise made of white lies
就像由美麗謊言築成的日出
Everything was nothing as it seems
所有事情都跟它的表面不一樣
I was shot down in cold blood
我在冷卻的血中被擊倒
By an angel in blue jeans
被一個藍色牛仔褲的天使擊倒


I hear voices calling all around
我聽到四處圍繞的聲音
I keep falling down
我不斷跌倒
I think my heart could pound right out of me
我想我的心會從身體裡跳出來
I see a million different ways
我可以看到無論用千百萬種方法
To never leave this maze alive
都無法活著逃出這迷宮


I woke up in somebody's arms
我在某人的懷裡醒來
Strange and so familiar
既強壯又熟悉
Where nothing could go wrong
不再會有任何問題
Barely alive or nearly dead
艱險還生又或者靠近死亡
Somehow awake in my own bed
不知怎地在我的床上醒來
And there you are
而妳在這
Like a highway headed my way
就像我要走的高速公路
Life is but a dream
人生不過是個夢
I was shot down by your love
我被妳的愛擊倒
My angel in blue jeans, oh
我的藍色牛仔褲天使


*註:這邊一直想翻成"被冷血的藍色牛仔褲天使擊斃"
    可是總覺得這應該不是原唱的意思

arrow
arrow
    文章標籤
    Train
    全站熱搜

    酥油茶 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()