第一次聽到這首歌不是看電影的時候

而是在FB看到曾經心儀的女生分享的

不過主角當然不是我啦(嘆)

簡單的歌詞 簡單的旋律 卻很能感動人

 

 

If I walk would you run
如果我走向妳,妳會跑開嗎?
If I stop would you come
如果我停下,妳會來找我嗎?
If I say you’re the one
如果我說妳是唯一
Would you believe me
妳願意相信我嗎?

If I ask you to stay
如果我勸妳留下
Would you show me the way
妳會指明道路給我嗎?
Tell me what to say
告訴我要怎麼說
So you don’t leave me
妳才不會離開我

The world is catching up to you
我的全世界都在追隨妳
While you’re running away
當妳為了追求夢想
To chase your dream
而離開時

It’s time for us to make a move
是時候讓我們一起往前了
Cos we are asking one another to change
因為我們正在要求彼此改變
And maybe I’m not ready but I’ll–
而也許我還沒準備好,但我會

Try for your love
為了妳的愛而嘗試
I can hide up above
我可以假裝不在乎
I will try for your love
我會為了妳的愛而嘗試
We’ve been hiding enough
我們已經躲得夠久了

If I sing you a song
如果我為妳唱一首歌
Would you sing along
妳願意一起唱嗎?
Or wait till I’m gone
還是要等到我離開?
Oh how we push and pull
喔 我們是如此的膠著


If I give you my heart
如果將我的心給妳
Would you just play the part
妳願意扮演這個角色嗎?
Or tell me it’s the start
還是妳會告訴我這是
Of something beautiful
一個美麗的開頭?

Am I catching up to you
我追得上妳的腳步嗎?
While you’re running away
當妳為了追求夢想
To chase your dreams
而離開時

It’s time for us to face the truth
是時候讓我們一起往前了
Cos we are coming to each other to change
因為我們正在要求彼此改變
And maybe I’m not ready but I’ll–
而也許我還沒準備好,但我會


Try for your love
為了妳的愛而嘗試
I can hide up above
我可以假裝不在乎
I will try for your love
我會為了妳的愛而嘗試
We’ve been hiding enough
我們已經躲得夠久了


I will try for your love
我會為了妳的愛而嘗試
I can hide up above
我可以假裝不在乎


If I walk would you run
如果我走向妳,妳會跑開嗎?
If I stop would you come
如果我停下,妳會來找我嗎?
If I say you’re the one
如果我說妳是唯一
Would you believe me
妳願意相信我嗎?

arrow
arrow
    全站熱搜

    酥油茶 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()