不曾想過 會有這麼一天 愛小賈斯汀愛到查他的歌詞來翻譯...
新的這張專輯Purpose是他的第三張大碟
跌破我跟妹妹的眼鏡
真的很好聽 整張都好聽
專輯銷售量在聖誕檔期更一度超越了無敵的Adele
在這兩周的單曲榜也成功超越了她的Hello奪下第一
其中這首Love Yourself 非常令人驚艷
清新的曲風讓我想起了Ed Sheeran

歌詞如下:
All the times that you rain on my parade
每次妳潑我冷水
And all the clubs you get in using my name
以及每次打著我的名號進去各個俱樂部
You think you broke my heart
妳以為妳傷了我的心
Ohhh girl for goodness sake
喔女孩省省吧
You think I'm crying
妳以為我在哭
Oh my ohhh, well I ain't!
天阿,怎麼可能

And I didn't wanna write a song
其實本來不想寫這首歌
'Cause I didn't want anyone thinking I still care, I don't
不想別人覺得我還在意
But, you still hit my phone up
但因為妳還在打電話給我
And baby I be moving on
寶貝我已經往前走了
And I think you should be somethin' I don't wanna hold back
而我不想挽留妳
Maybe you should know that
也許你應該知道
My mama don't like you and she like's everyone
我媽喜歡所有人,獨獨不喜歡妳
And I never like to admit that I was wrong
我不喜歡承認自己錯了
And I've been so caught up in my job
Didn't see what's going on
而且我忙著工作沒有發現發生了什麼事
But now I know
但我現在知道了
I'm better sleeping on my own
我還是自己睡比較好


'Cause if you like the way you look that much
因為如果妳這麼堅持己見
Ohhhh baby you should go and love yourself
寶貝妳還是自己愛自己就好吧
And if you think that I'm still holdin' on to somethin'
如果妳覺得我還會堅守這份感情
You should go and love yourself
妳還是自己愛自己就好吧

When you told me that you hated my friends
當妳說討厭我的朋友時
The only problem was with you and not them
唯一的問題就是妳並不是他們
And every time you told me my opinion was wrong
每次妳否決我的意見
And tried to make me forget where I came from
並試著讓我忘了初衷

For all the times that you made me feel small
之前因為妳讓我小看自己
I fell in love now I fear nothin' at all
是因為當時我愛妳 現在我什麼都不怕了
I never felt so low when I was vulnerable
即使在脆弱的時候 情緒也不曾這麼低落
Was I a fool to let you break down my walls?
以前怎麼會那麼笨 讓妳突破我所有的防線?

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    酥油茶 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()